Καλωσόρισμα

Αγαπητοί επισκέπτες και επισκέπτριες του ιστότοπου

Το Εργαστήριο Τεχνολογίας, Έρευνας και Εφαρμογών στην Εκπαίδευση ιδρύθηκε το 2018 στο Τμήμα Ιστορίας και Εθνολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Αφετηρία για την ίδρυσή του υπήρξαν αφενός η αγωνία των φοιτητών μας, προπτυχιακών και μεταπτυχιακών, να αποκτήσουν την καλύτερη δυνατή κατάρτιση για τη σταδιοδρομία τους ως εκπαιδευτικών και αφετέρου τα διαρκή αιτήματα των εκπαιδευτικών της Θράκης για μια πιο στενή και συστηματική σύνδεση με το Πανεπιστήμιο.

Φιλοδοξία μας είναι το Εργαστήριο να αποτελέσει έναν φιλόξενο χώρο, πραγματικό και ψηφιακό, για την ανάπτυξη ερευνών που συνδέονται με την ψηφιακή εκπαίδευση, τη διεξαγωγή επιμορφωτικών σεμιναρίων για εκπαιδευτικούς και φοιτητές και την πραγματοποίηση μαθημάτων του Τμήματος που συνδέονται με τις ψηφιακές ανθρωπιστικές επιστήμες.  Προσδοκούμε το Εργαστήριο να γίνει φυτώριο νέων ερευνητών και χώρος γόνιμου διεπιστημονικού διαλόγου και συνεργασιών με κέντρα και επιστήμονες με ανάλογους προσανατολισμούς.

Καρπός αυτών των προβληματισμών και προσπαθειών είναι αυτός ο ιστότοπος. Εδώ θα βρείτε, εκτός των άλλων, επιστημονικές εργασίες, διδακτικά σενάρια  που δημιούργησαν οι προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές μας, καθώς και συνεργάτες εκπαιδευτικοί, ενημερώσεις για συνέδρια, σεμινάρια και ερευνητικά προγράμματα κτλ. 

Προσθέσαμε και μια στήλη που δεν σας κρύβω ότι είχα από καιρό στο μυαλό μου: τα «ιστορικά σχόλια στην επικαιρότητα». Θα αποτελεί ένα βήμα, όπου ιστορικοί, Έλληνες και ξένοι, θα έχουν την ευκαιρία να σχολιάζουν με ιστορική οπτική όσα συμβαίνουν γύρω μας.

Αγαπητές φίλες, αγαπητοί φίλοι

Όση γοητεία και αν ασκεί σε εμάς ο ψηφιακός κόσμος, αυτός δεν μπορεί και δεν πρέπει να υποκαταστήσει τον πραγματικό στην εκπαίδευση. Ασφαλώς μας προσφέρει εργαλεία που όχι μόνο μπορούν ευκολότερα και κυρίως φθηνότερα να κάνουν πράξη τη μεθοδολογία των σύγχρονων παιδαγωγικών θεωριών και, ως έναν βαθμό, να συμβάλουν στον εκδημοκρατισμό και στην παροχή ίσων ευκαιριών μάθησης σε όλα τα παιδιά της χώρας –ως την  πολυεθνοτική μεθόριο της Θράκης. Οφείλουμε, ωστόσο, να μην επιτρέψουμε η ψηφιακή εκπαίδευση να υποβαθμίσει την πραγματική μαθησιακή εμπειρία και την αληθινή επικοινωνία ανάμεσα στον δάσκαλο και τον μαθητή.

Άγγελος Παληκίδης

Αναπληρωτής Καθηγητής Διδακτικής της Ιστορίας – Διευθυντής του Εργαστηρίου